Monday, April 5, 2010

BKG family day.... -part 2-

Salam muhibbah ye semua..(^^)..

Haa...tetiba lak rase cam nk update blog aku...nengok kwn2 sumer da uptade, aku pn nak laaa jgk update an...nti ade budak2 nakal yg kutuk2 aku lak an...huhu...
sape trase dia ade lah salah sorg dr budak2 nakal tu, haa...komen2 la kt bwh yer...kih3..

Okeh...preview balik dr part 1...kiteorg bgun tidow awl pagi...naek bas...brhnti mkn...sampai...then snap2...

Tepat jam 12 tgahari skg neh, aku nk smbung balik ar citer yg tergantung tu...igt nk gantung terus jeh citer part 1 tu...tp atas permintaan ace@bond dan peminat2 yg laen sperti ateng dan amer, terpakse jgk lah aku smbung balik citer nehh...aishh...=p

Ermmm....slepas kiteorg abes snap2 sumer, akak senior pn memanggil kiteorg sumer dgn suara yg agak merdu bak britney spears gituh...lintang pukang kiteorg berlari ke arah suspek, iaitu akak senior yg di sayangi...

Di situ, kami dipisah2 kan, lalu di agih kn utk mwujudkn beberape group baru...haa, tujuan nye, adalah utk merapat kn lg hubungan silaturrahim antara kwn2 yg agak kurang rapat...
then, Alhamdulillah...mission accomplish...kiteorg sumer da jd rapat ngan kwn2 yg agak kurang rapat...


Acara pertama program itu adalah bermaen futsal pntai...fuhh....siyes letih...
dlm acara ini, beberapa insiden ngeri telah berlaku di mana, insiden yg paling2 ngeri skali adalah, sepakan penalti yg dihadiah kn kepada aku, melayan
g ntah ke mana bola nyer...x gol pulak daa...wat malu jeh...dgn kejam nye apis mnjerit kpdku, "kerat kaki, wat sup laa...!! haha.." aiyak~
insiden ngeri yg laen dlm xtiviti ini adalah sperti yg berikut nye :
  1. nasaruddin yg injured kaki kanan nye, smpai lah ke hari ini masih lg dalam keadaan kritikal dimana beliau x boleh kencing berdiri....hahaha...gurau jeh..tp dia taleh duk lame2..and bdiri lame2..sakit kaki kate nye...cian...doa2 kn la dia ye kwn2...
  2. pasukan kami kalah...adoi...
  3. amer yg sesak nafas akibat terkene bola kencang hasil sepakan roberto carlos di dada...
  4. Anim plak injured sbb maen futsal ngan gang2 pmpuan...sape brani tackle ko anim, gtaw aku...aku nk tlg dia tackle ko skali...hahhaha...=p

Selesai sudaa rembat2 bola, kiteorg gi rembat nasik plak kt cafe macik timah ( bukan name sbnar)
Alhamdulillah..kami dpt gak mkn dgn tenang dan aman...x seperti saudara2 kita di sebelah timur sana...tgk Palestin...tgk Iraq..dan yg laen2..jgn kate nk mkn dgn aman n tenang, makanan pn belom tntu dapat lg au...
doa2 kn mereka skali tyme mkn tu yer kwn2...=)

selepas tangki usus ni di isi sehingga bulat, kami terus ke tandas utk bersiap2 smyg zohor berjemaah...
di surau berdekatan, solat zohor jemaah kami di imam kn abg senior kite, Dr Sheikh Al-tantuya (bukan nama sebenar)..haha....

acara kedua berlangsung, iaitu acara sukaneka....
mula2, maen lari2 mngepit bola n tiup2 tepung amek cokelat dlm tepung....pastu, maen pusing helikopter n lari bwk belon...

n then.....acara seterus nye...haaaaaa....yg ni la sbenar nye aku nk citer kt korg...aisehh...acara seterusnyer adalah pertandingan habis kn buah tembikai secepat yg boleh...
di sini lah aku hmpir mnemui ajal ku apabila aku tercekik buah tembikai buat pertama kali nyer seumur idop ku...adei...
korang nk gelak pn, gelak ah...tp aku sriyus...smpai skg aku insaf ag...smyg jaga elok2...pose sunat, amalkan...ngaji quran, amalkn gak...fuhh...
cane aku leh tercekik? haa....
mula2, aku bukak mulut aku luas2...skali masuk mulut tuh, 1/4 buah tembikai terus...lantas aku telan tnpa sbarang kunyahan...xlame tuh, ntah nape tetiba rase cam kurang oksigen jeh...aku pn tarik la nafas pnjg2...erkkkk...x masuk laa oksigen...aku pn tarik lg pnjg2....x masuk2 jgk!! alamak...mampos aku!! mase tu, mse aku tarik2 nafas, dh b'bunyi cam lembu baru lepas kene smelih jeh..."eeekkk oookk eeekk oookk" camtuh ar lebey kurang sound effect dia...
lagak aku menarik perhatian beberapa org di sekeliling ku...mereka igt kn aku bergurau..tnpa rase bersalah, mereka gelak kuat2...
aku pasrah...
memandangkn aku taleh wat kuar suara dh mase tu, aku pn guna la bahase isyarat, yg memberitahu bahawa aku btol2 tercekik...dlm mase beberapa saat jeh, diorg sudah dapat mendalami ape isi tersirat di sebalik bahase aku tuh...thniah di ucapkn...
ade yg tepuk2 blkg aku...yg urut2 bahu pn ade..haha..lawak tol...org tercekik, kne urut2 bahu an...huhu...tp aku ucapkn time kasih gak sbb berusaha utk menolong..thnx bro!
ade gak yg cari2 air, tp x jmpe...adei...air xde upe nyer..kne g cafe dlu baru dpt air...
3-4 mnit berlalu...mata aku pn dh mula gelap..dh kelam dh pndangan mata ku...mse tu aku mngucap beberapa kali...wajah2 family tersayang mula tertayang di minda ku...huhu...korang gelak, gelak gak...tp aku siyes neh...x tipu satu pn...
aku b'usaha lg...aku xnk mati awl..aku jentik2 kerongkong ku...tepuk2 dada ku...dgn perlahan2 aku dapat rase kn tembikai maut tu trun perlahan2 ke perut ku...oksigen mula memnuhi ruang paru2 ku, sdikit demi sedikit...
Alhamdulillah...aku selamat...terima kasih byk2 kpada yg menolong ku...jasamu dikenang...
bila aku dh ok, da boleh gelak2 ngan kwn2 aku, baru lah air smpai kpada ku...lame btol tggu air..huhu...skali mnum, fuhh...air tembikai plak daaa...fobia dh aku..huhu...pape pn, mekaseh jgk kt akak yg tlg cari kn air tu ekk..jasa mu di kenang jua...=)



korang taw x? mse ni an...mse aku nk mati nehh...makhluk2 berbulu yg bergelar kwn2 neh, Ace@bond, Amer, Fakhri, Khal, Syl, Patin, Lin, Pa'en, Pikah, Apis n laen2, sumer tgh bergelak ketawa...x prasan pn aku yg tgh nazak tuh...sedey giler...huhu...kalu ateng ade, msti ateng akn tlg aku...kn ateng kn??

-The End of Part 2-

15 comments:

carlz_ieda said...

ehem2...aku xtrase..so, aku bkn bdak nakal la ye pik..=p
pik... klaka giler tym ko cite tcekik tmbikai 2.. rugi aku miss part dasyat 2..

ace said...

fuhh
walaupu ak xbace tp nmpaknye cm besh haha

tang teng tong said...

walaupon ak dop g pik..
tp hati ak maseh brsame mu pik,,
hua3.

ace said...

ak da bace pik
byk ko dr syeikh altantuya mane ko dpt.haha
pape pn,ajal maut dTgn Tuhan,
ak pn pna gk tercekik dowh...
ngeri2

carlz_ieda said...

haaa..pik.. ble plak syl ekot tym 2..musykil aku nih

Ecsenius said...

uyt...silap la khal...haha...
tu la...mse tu, ati aku asyik duk tringat kt syl tu jeh...kah3..
biar kn je la nme dia kt situ...mls nk padam..hoho...

weh bond..ape ko igt xde ek nme sheikh tu? ade ar..kt libya..

Ecsenius said...

wohh hara (ateng)...terharu biru akuh...heheh

ace said...

ye ker??
haa...bak cnih...aku nk bkenalan...hahah

Ecsenius said...

haha...gilaks~~

ir.mizz farahin said...

haha..bru sempat bce post ko yg nie..
memg klakar ..leh ar msk petndgn raje lawak ..hehe

Ecsenius said...

ahhaa...nti afundi aku aw...kah3..
lawak la lawak...siyes aku nk mati dow...aiyak~

pinkaira said...

haha..ko ni ..mase time ko tercekik tu ak xde la.lau ade ak da tlong da...huhu.cian kt ko eak.mse tu trbyg muke ak x..haha.gurau je

Ecsenius said...

haha...terbayang gak ar...rase nyesal sbb byk buli ko...tp lpas dr tu, aku ttp enjoy buli ko..wahaha..

~teruna-sengsara~ said...

bez dowh...gorg leh men buang2...aku da lapar gler da...sedap kot....rugi x mkn..taik la...aku dapt stengah jer.....

Ecsenius said...

haha...ko asyik duk pk nk makan jeh...aku yg nk mati dpn ko pn ko dh x prasan ek? syial ar ko...haha